Home / Buurtzorg
WELKE UITDAGING HAD DE KLANT?
De uitdaging was helder: een gerichte marketingcampagne opzetten die zij-instromers niet alleen aanspreekt, maar hen ook activeert. Cantona kreeg de opdracht om de TV-commercial door te vertalen naar digitale kanalen en een campagne te creëren die elk kanaal optimaal benut.
WAT WAS ONZE AANPAK?
De harde eis vanuit ons was dat wij de opdracht alleen wilden doen als wij de tv-commercial mochten editten en aanpassen per kanaal. En dat mocht.
Met een ruime hoeveelheid beeldmateriaal gingen we aan de slag. Voor elk platform – van YouTube tot Instagram – werden advertenties op maat gemaakt, afgestemd op de specifieke fase in de marketing funnel.
Denk aan Instagram Stories die binnen één seconde de aandacht grijpen, en YouTube-advertenties die in de eerste vijf seconden de kijker prikkelen om verder te kijken.
Door zorgvuldig te editen en metrics per kanaal en funnel stadium te analyseren, ontstond een campagne die niet alleen overtuigend maar ook uiterst efficiënt was.
WAT WAREN DE RESULTATEN?
De resultaten waren indrukwekkend. De campagne bereikte meer dan 1 miljoen unieke videoweergaven met een frequency van 3,2. Bovendien keek meer dan 65% de skippable video volledig uit. En dat terwijl de kosten per view slechts 0,007 cent bedroegen.
Deze case benadrukt het belang van een nauwe samenwerking tussen klant en bureau. Een sterke strategie en creatie die naadloos aansluiten bij de kanalen zorgen voor sterke resultaten.
Bekijk de video's:
Instagram Story - advertentie
Een Insta story als advertentie werkt alleen als je binnen 1 seconde de aandacht trekt.