Home / Duca Del Cosma case
WELKE UITDAGING HAD DE KLANT?
De samenwerking begon in 2020, toen Duca naast de Europese markt ook wilde doorbreken in de Verenigde Staten. Evelien Lauwers, Managing Director Northern America, stond vanaf het begin achter onze visie: een strategische aanpak gebaseerd op theorie, gericht op zowel merkgroei als omzetverhoging.
Het probleem was duidelijk. Duca del Cosma was nieuw op de Amerikaanse markt. De uitdaging lag in het vergroten van de naamsbekendheid in de grootste golfmarkt ter wereld. En ook in de golfwereld telt dat niet iedereen direct in de markt is om te kopen.
WAT WAS ONZE AANPAK?
De oplossing was een slimme marketingstrategie, gebaseerd op het 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework en sterke keuzes durven maken.
De focus lag op Duca’s unieke kracht: de collectie golfschoenen voor dames. Daarnaast werd gekozen voor een gerichte geografische aanpak in de Amerikaanse U-Shape, met de nadruk op Californië, Florida en New York.
De campagnes werden uitgevoerd via kanalen als Facebook, Instagram, Google Ads, YouTube en Pinterest.
WAT WAREN DE RESULTATEN?
Het resultaat? Dankzij deze strategie werd Duca top-of-mind bij de doelgroep, wat leidde tot een omzetgroei van 53% in de Amerikaanse markt. Een sterke combinatie van merkgroei en performance marketing. En hiermee een belangrijke stap voorwaarts voor Duca del Cosma.