Menu

Menu

Menu

Menu

Menu

Menu

DUCA DEL COSMA – 53% OMZETGROEI IN DE US IN EEN JAAR

In 2022 behaalde Duca del Cosma, een Nederlands golfmerk in het hogere segment, een omzetgroei van 53% in de Amerikaanse markt. Deze prestatie is het resultaat van een gerichte strategie, ontwikkeld in samenwerking met Cantona.

DUCA DEL COSMA – 53% OMZETGROEI IN DE US IN EEN JAAR

In 2022 behaalde Duca del Cosma, een Nederlands golfmerk in het hogere segment, een omzetgroei van 53% in de Amerikaanse markt. Deze prestatie is het resultaat van een gerichte strategie, ontwikkeld in samenwerking met Cantona.

DUCA DEL COSMA – 53% OMZETGROEI IN DE US IN EEN JAAR

Met Duca Del Cosma, een Nederlands golfmerk in het hogere segment en onder andere actief op de Amerikaanse markt, werken we al sinds 2020 samen. Naast de Europese markt, wilde Duca ook voet aan de grond krijgen op de Amerikaanse markt. 

DE RESULTATEN

Online marketing strategie geschreven voor Duca Del Cosma

200% meer brand awareness in de regio Amerikaanse markt

120% meer leads via online kanalen in 2023

Online strategy

Advertising

Social content

DE RESULTATEN

Online marketing strategie geschreven voor Duca Del Cosma

200% meer brand awareness in de regio Amerikaanse markt

120% meer leads via online kanalen in 2023

Online strategy

Advertising

Social content

Home / Duca Del Cosma case

WELKE UITDAGING HAD DE KLANT?

De samenwerking begon in 2020, toen Duca naast de Europese markt ook wilde doorbreken in de Verenigde Staten. Evelien Lauwers, Managing Director Northern America, stond vanaf het begin achter onze visie: een strategische aanpak gebaseerd op theorie, gericht op zowel merkgroei als omzetverhoging.

Het probleem was duidelijk. Duca del Cosma was nieuw op de Amerikaanse markt. De uitdaging lag in het vergroten van de naamsbekendheid in de grootste golfmarkt ter wereld. En ook in de golfwereld telt dat niet iedereen direct in de markt is om te kopen.

WAT WAS ONZE AANPAK?

De oplossing was een slimme marketingstrategie, gebaseerd op het 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework en sterke keuzes durven maken.

De focus lag op Duca’s unieke kracht: de collectie golfschoenen voor dames. Daarnaast werd gekozen voor een gerichte geografische aanpak in de Amerikaanse U-Shape, met de nadruk op Californië, Florida en New York. 

De campagnes werden uitgevoerd via kanalen als Facebook, Instagram, Google Ads, YouTube en Pinterest.

WAT WAREN DE RESULTATEN?

Het resultaat? Dankzij deze strategie werd Duca top-of-mind bij de doelgroep, wat leidde tot een omzetgroei van 53% in de Amerikaanse markt. Een sterke combinatie van merkgroei en performance marketing. En hiermee een belangrijke stap voorwaarts voor Duca del Cosma.

KENNISMAKEN MET CANTONA?

Neem contact met ons op!

Dan spreek je Chris vrij snel

TEAM CANTONA

Michael Karstens – Advertising

Chris Laarman – Founder / Strategie

Marjolein van den Broek - Account

Wouter Gunning – Strategie / Content

Koen Besseling – Digital marketing specialist

Leon van Oorschot – Content specialist

CONTACTFORMULIER

KENNISMAKEN MET CANTONA?

Neem contact met ons op!

Dan spreek je Chris vrij snel

TEAM CANTONA

Michael Karstens – Advertising

Chris Laarman – Founder / Strategie

Marjolein van den Broek - Account

Wouter Gunning – Strategie / Content

Koen Besseling – Digital marketing specialist

Leon van Oorschot – Content specialist

CONTACTFORMULIER

KENNISMAKEN MET CANTONA?

Neem contact met ons op!

Dan spreek je Chris vrij snel

TEAM CANTONA

Michael Karstens – Advertising

Chris Laarman – Founder / Strategie

Marjolein van den Broek - Account

Wouter Gunning – Strategie / Content

Koen Besseling – Digital marketing specialist

Leon van Oorschot – Content specialist

CONTACTFORMULIER

Menu

Menu