Duca Del Cosma – 53% omzetgroei in de US in een jaar

Home » Duca Del Cosma – 53% omzetgroei in de US in een jaar

Met Duca Del Cosma, een Nederlands golfmerk in het hogere segment en onder andere actief op de Amerikaanse markt, werken we al sinds 2020 samen. Naast de Europese markt, wilde Duca ook voet aan de grond krijgen op de Amerikaanse markt.

Vanaf moment één ging Evelien Lauwers, Managing Director Northern America van het merk, mee in onze visie op marketing: vanuit gegronde theorie een strategie aanvliegen die zorgt voor groei van je merk én het realiseren van meer omzet.

Door dit gelijktijdig focussen op het principe dat 95% van je doelgroep nog niet in de markt is om je product te kopen, maar ook het activeren van de doelgroep die dat wel is, hebben we een omzetgroei van 53% behaald in een jaar.

Hoe hebben we dat gedaan?

Om als merk te blijven groeien, moet je door het performance plateau van puur sales activation zien heen te breken. Cantona heeft Duca Del Cosma geholpen bij het ontwikkelen en implementeren van een slimme marketingstrategie, gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en als gevolg daarvan het genereren van meer omzet in de Amerikaanse markt.

Tijdens de strategie sessie (onderdeel van het 3 weken / 3 maanden / 3 jaar framework) kwamen we tot de conclusie dat Duca zich op één specifiek punt heel erg sterk onderscheidt van haar concurrenten: haar collectie golfschoenen voor dames.

Daarnaast hebben we gekeken hoe de golfmarkt in de US er uitziet. Want de golfmarkt is heel groot in de Verenigde Staten, maar bestaat ook uit een hele grote groep mensen die amper geld uitgeeft aan golfspullen. Dus hebben we heel bewust gekozen voor bepaalde gebieden en een specifieke groep.

Als geografische doelgroep hebben we gekozen voor de Amerikaanse U-Shape. De West coast en de East coast. En meer specifiek de volgende staten: Californië, Florida en New York.

De kanalen die we hebben ingezet zijn allemaal online, waaronder: Facebook, Instagram, Google Ads, Youtube en Pinterest.

Van merkgroei naar omzetgroei

Maar naast merkgroei moet er natuurlijk gewoon omzet behaald worden. En dat is gelukt. Dankzij onze marketingstrategie en het top-of-mind houden van Duca bij de (potentiële) klant, is in 2022 de omzet van het merk met 53% gegroeid.

Brand Growth en Sales activatie done right door Cantona en een hole-in-one voor het golfmerk zelf.  

Wil je meer weten over deze case of heb je andere vragen? Neem gerust contact met ons op en dan gaan we dieper in hoe merkgroei kan leiden tot meer omzetgroei.